May 06 2024 12:59:18
Oversigt
Cycling Career hold
ICCU Ranglisten
Sæson 48 - Til og med:
Senior: Elfstedenronde
U23: U23 Il Lombardia

Top 5 ryttere
1018 p - Jacques Jacques
970 p - Jakub Vavra
910 p - Johannes Mangobe
796 p - Eddy Drijens
717 p - Alfonso Uffreduzzi

Top 5 Hold
3796 p - Team Faema
2953 p - Qantas-DeLight
2949 p - Daimler-Brabus
2912 p - Specialized
2876 p - Team Peugeot

Top 5 Nationer
2846 p - Italien
2664 p - Belgien
1985 p - Holland
1906 p - Frankrig
1846 p - Storbritannien

Top 5 Sejre
Eckhard Wagner ( 11 )
Jacques Jacques ( 10 )
Vincent Vintesso ( 10 )
Alfonso Uffreduzzi ( 10 )
Domagoj Kovacevic ( 10 )

U23 - Top 5 Ryttere
125 p - Salvatore Bianchi
100 p - Daan Jacobs
60 p - Anton Vorobyev
55 p - Jens Hilbert
52 p - Bruno Maltar

U23 - Top 5 Sejre
Salvatore Bianchi ( 2 )
Daan Jacobs ( 2 )
Theo Kille ( 1 )
Anton Vorobyev ( 0 )
Timothy Stevens ( 0 )

Hele ranglisten
Hele U23 ranglisten
Vindere gennem tiden
Ryttere gennem tiden
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
ICCU Touren - Sæson 48
Fed skrift = resultater s.48
Alm. skrift = resultater s.47

Santos Tour Down Under
Vuelta a San Juan
Cadel Evans Road Race
Vuelta a Andalucia
UAE Tour
Omloop Het Nieuwsblad
Royal Bernard Drome
Kuurne-Bruxelles-Kuurne
Le Tour de Langkawi
Le Samyn
Trofeo Laigueglia
Strade Bianche
Paris - Nice
Tirreno - Adriatico
Ronde van Drenthe
Nokere Koerse
GP de Denain
Milano - Sanremo
Katalonien Rundt
OxyClean Brugge-De Panne
E3 Saxo Bank Classic
Gent-Wevelgem
Dwars Door Vlaanderen
Flandern Rundt
GP Miguel Indurain
Baskerlandet Rundt
Klasika Primavera
Paris - Roubaix
Brabantse Pijl
Amstel Gold Race
Tour of the Alps
La Flèche Wallone
Liège - Bastogne - Liège
Romandiet Rundt
Eschborn-Frankfurt
4 Jours de Dunkerque
Giro d'Italia
The Larry Miller
Tour of Turkey
Tro-Bro Léon
Elfstedenronde
Critérium du Dauphiné
Tour de Suisse
Mont Ventoux Challenge
Tour of Slovenia
Rund um Köln
Mercan'Tour Classic
Baloise Belgium Tour
Tour de France
Østrig Rundt
Tour of Norway
Slag om Norg
Grand Prix Cerami
Benelux Tour
PostNord Danmark Rundt
Clásica Ciclista San Sebastián
OL ITT (S.49)
OL TTT (S.49)
OL RR (S.49)
Tour de Pologne
Schaal Sels Merksem
Bretagne Classic - Ouest-France
EuroEyes Cyclassics Hamburg
Vuelta a España
CRO Race
Antwerp Port Epic
GP Cycliste de Québec
GP Cycliste de Montreal
Skoda-Tour de Luxembourg
Primus Classic
VM TTT
VM ITT
VM RR
Giro dell'Emilia
Sparkassen Münsterland
Tre Valli Varesine
Milano Torino
Tour of Taihu Lake
Gran Premio Piemonte
Il Lombardia
Paris - Tours
Chrono des Nations

U23 Milano-Sanremo
U23 Ronde van Vlaanderen
U23 Paris-Roubaix
U23 Liège-Bastogne-Liège
U23 Giro di Lombardia
U23 Benelux Tour
U23 Mini GT
U23 OL ITT (S.49)
U23 OL RR (S.49)
U23 VM ITT
U23 VM RR

Se alle resultaterne
Se alle løbsprofiler
Se kategorier/pointsystem
Replikboks
Du skal være logget ind for at skrive en replik.

Patmac
01-05-2024 19:37
Done. Blog er i rollespillet = i rytterens karakter.

Evan Jephcott
01-05-2024 18:47
Kan vi slette Hawks off cc kommentar i Motsokos managerblog? Det begynder at stikke af nu…

Dudu Kayal
25-04-2024 09:54
Er sikker på at der findes en AI til det Grin EDIT: Kan se at der på github ligger et repository til at sætte Capcha op i PHP

Reodor Felgen
14-04-2024 11:50
Jeg kan ik koding, men her viser hele løpet https://avantutor.
com/blog/adding-re
captcha-to-php-for
m/ Gerne kopier link og slet replik om du ik vil den skal stå her Smile

Pernille Jacobsen
14-04-2024 11:44
Hvis nogen er i stand til at programmere noget i den stil i PHP, så meld jer endelig til crewet.

Reodor Felgen
14-04-2024 11:29
Måske man skal starte med en "jeg er ik en computer" check når man registrerer seg nu Grin

Peter Jameson
11-04-2024 13:46
Grin

Johannes Mangobe
11-04-2024 08:03
Fun fact.. Jeg har samme monument resultater denne sæson, som MvdP har IRL denne sæson.

Louis Bettini
07-04-2024 16:10
Svit Van der Poel er for vild Frown

Jack Dawson
06-04-2024 22:11
En der vil slette min besked i Fladern.. på forhånd tak

Velkommen
I Cycling Career er du selv rytteren.
Du skal træne ham, forhandle kontrakt med et prohold og køre resultater hjem sammen med holdet.
- Træn din rytter ved at give din rytter bedre evner i vigtige egenskaber.
- Se din rytter blive bedre og bedre sæson efter sæson.
- Vind Tour de France eller er du den nye Peter Sagan, Philippe Gilbert, Mark Cavendish eller måske Jens Voigt?

Alt er muligt i Cycling Career!

Sådan kommer du i gang
1 - Opret dig som bruger, vælg fornavnet og efternavnet på din rytter som brugernavn.
2 - Klik på Opret rytter her linket øverst på siden for at få en forklaring.

Hjælp
Efter oprettelse af bruger kan du stille spørgsmål i Hjælpetråden hvis du er i tvivl ved at klikke på linket Hjælp øverst på siden.

Velkommen til Cycling Career!
Se indlæg
 Udskriv debat
Gøre CC engelsk
Kristjan Kump

Cortiso Stoian skrev:

Tror heller ikke at engelsk er løsningen her og nu.

Vi har jo allerede et par fra Sverige og Norge med herinde, så kunne være de har kendskab til fora der, hvor de kan være med til at sprede budskabet.

Kunne også være med til at løse skævvridningen i nye rytteres nationalitet, da der er en MEGET stor overvægt af danske ryttere pt..


Man kunne overveje i en periode at sætte nogle valgmuligheder op, når man starter. Det kunne eksempelvis være nationalitet. Hvis man havde valget imellem 15 lande, og Danmark ikke var et af det, ville man som ny så droppe spillet igen? Det tror jeg ikke...
 
Luka Zaretsky
Det største problem vil til hver en tid være sprogbarrieren. Måske vil nogen lave blogs på engelsk og nye vil komme til, men samtidig vil folk også falde fra - uanset hvor meget crewet peger ud, at man ikke behøver være flyende i sproget. Ingen har lyst til at levere en sproglig vuggestue; Handlingen i blog kan så være noget andet.

Derfor skal du også finde X-antal frivillige som er på siden nu, og vil bidrage, hvilket jeg tror er utrolig svært. For du skal sku være en dygtig sælger, hvis du skal kunne få en udenlandsk til at bidrage til en sprit ny side med 15+ timer om ugen uden denne kender konceptet og har prøvet det. Udover det antal frivillige skal du have Y-antal ryttere/journalister/managers i ryggen som garanterer at man yder 110% når man skal brande en ny engelsk side - Igen med sproget i orden. For ét er, at reglerne osv. står skrevet korrekt, men artikler/blogs osv. skal også sælge siden og se indbydende ud. Og ikke kun den første dag, men den første måned måske, hvis ikke mere..

Og så er vi igen tilbage til sprogkundskaber. Jeg har bidraget på både CC og YFC, men skulle jeg skrive en artikel på engelsk, ville det tage 3-4 gange så lang tid, for at det blot tilnærmelsesvis ligner noget, som jeg ville stå inde for på dansk - Ikke ligefrem indbydende. Så at gå over på engelsk kræver mere end "Nogle Ildsjæle". Det kræver opbakning fra stort set hele linjen.

Og så lige nogle quotes på dig, Kump:

Udfordringen med resultater bør dog være lige for. Opret en Continental række, hvor de unge, og dem der ikke præsterer kan komme ned og bevise sig. Man kan sagtens lave to rækker og have løb krydse hinanden, så man også skal overveje Wildcards osv. - De 5-6 bedste hold kan være Pro Tour og køre mod de "falske hold", som selvfølgelig kun er med for at skabe lidt adspredelse, og så kan de sidste 6-10 hold være Continental, som kæmper om oprykning.

Målet må vel i første omgang være at kunne drive et spil uden "Bots". Jeg ved nogen ønskede en Division på YFC, men jeg følger mig hverken mere eller mindre beslægtet til en klub som består udelukkende af draft. For mig ville det være KLAR førsteprioritet at få 10 nye hold med tilhørende antal ryttere, så man kan fylde Pro Touren ud med folk der vil spille.

Det kræver dog, efter min mening, også at man husker at skifte de "rigtige" ryttere lidt ud, så det ikke bare er Contador hver gang. Det gør ikke noget, at de er der i en periode, men skal også have en alder hvor de forsvinder. Så kan man indføre nogle nye talenter, som kan køre 15 sæsoner eller lign. Der bør være RIGELIGT med ryttere til at dette kan gøres realistisk. Jeg hjælper gerne med at vælge nogle ud, og få bygget et langt mere attraktivt og konkurrencepræget setup herinde. For pt., er der egentlig ikke rigtigt nogen konkurrence udover et par hold der synes det er sjovt at vinde samlet, mens andre bare ser ud til at ville vinde bestemte løb.

At Contador, Cavendish etc. skifter navn vil måske gøre det endnu mere forvirrende. For er det så en CC-rytter eller en "Bot" der kører? Det kunne være rart med en update - ingen tvivl om det - men for mig personligt har det ingen betydning hvad en bot hedder; Det skal blot være TYDELIGT at det er en bot, så jeg ved hvem jeg skal måle mig med, og hvem jeg ikke skal måle mig med. Det kan sagtens lade sig gøre, men for mig at se er der andre og vigtigere opgaver Smile

Aktivitet omkring artikler, rygtebørs osv., kommer ikke bare fordi man lukker flere ind. Der skal være nogle der specifikt påtager sig en sådan opgave/rolle, og gør det kontinuerligt, førend andre finder det interessant selv at gøre det. Det er en underholdning at være herinde, og de fleste forventer at blive fodret med underholdning, men jo mere der kommer desto mere avler det også.

Aktivitet avler aktivitet; Helt enig! Men antallet af folk der vil yde ekstra er oftest meget lavt - Det kender du nok også selv. Og det er desværre også et symptom mange andre steder..
oi57.tinypic.com/2ld9axe.jpg
 
Ilario Allegro

Det største problem vil til hver en tid være sprogbarrieren. Måske vil nogen lave blogs på engelsk og nye vil komme til, men samtidig vil folk også falde fra - uanset hvor meget crewet peger ud, at man ikke behøver være flyende i sproget. Ingen har lyst til at levere en sproglig vuggestue; Handlingen i blog kan så være noget andet.


Det kan som du siger måske bliver nogle mindre attraktivt per bruger at skrive blogg. Men, for mig har jeg aldrig sett nogen stor interesse av at lese blogger. Det er kun et fåtall blogger jeg har orket at læse på op igennom, og da taler vi om 3-4. Så personlig for mig, er et eventuelt bortfald av at hver bruger har blog okej, de som lever for det og ønsker at udbrodere sig ordentlig, finder nok ud af noget ligevel.

Derudover er jeg fullt enig med dig Luka, at det er en sprogbarriere, og at man må gå 100 % ind for det, om man skal over til Engelsk. Man er afhengig av et godt samarbejde med daily for at få noget op ala Man-Game, for da vil de udelandske kræfter komme, og da med de, vil man kunne få til alle de ting du nævner som problemer, men det kræver 100 % satsning og god marketing. En mulighed som nævnt havde måske være at kontakte TrueCrue og de på pcmdaily, give en god forklaring af spildet og bare høre hvor interessen blant de internationale brugere ligger for at blive med på et sådan spil om det skulle køre på engelsk.

Målet må vel i første omgang være at kunne drive et spil uden "Bots". Jeg ved nogen ønskede en Division på YFC, men jeg følger mig hverken mere eller mindre beslægtet til en klub som består udelukkende af draft. For mig ville det være KLAR førsteprioritet at få 10 nye hold med tilhørende antal ryttere, så man kan fylde Pro Touren ud med folk der vil spille.


Angående bots er jeg enig på den måde at det er den værste del af YFC, få lag og bots på de hold med ordentlige spildere. Rene botshold, bryder mig ikke så meget.
Derudover, ser jeg ikke det store problem med at det er rene "bots" hold ala Quick-Step man kører mod. Det vigtige er at ikke mixer human og AI.

Angående spildre og hold. Er jeg enig at man bør ha en god fylde med hold. Derudover synes jeg ikke om der blev spildere til det skal have 20 Protour hold, da det som det er blevet sagt ville blevet alt for hårdt at vinde.
For mig ville måske en konstruktion med 10 protour hold, og måske 6 continental være awesome. Derudover kunne der være 2 wildcards til protourløb for continentalholdene, og resterende pladser havde Quick-Step etc taget som der også er her på siden nuværende.
Derudover kunne dele kontinentaløbene i HC og mindre, hvor eksempelvis 5 protourhold kunne være med i HC og 2 PT-hold i de mindre.
Det positive med at gøre det på den her måde er at det ville gøre det mer attraktivt at køre når man ikke er i sitt prime, og ikke mindst når man er på sine eldre dage.
Men selvfølgelig jeg er enig i at man skal fylde 10 protour-hold før man begynder at tænke på en anden division Smile.

At Contador, Cavendish etc. skifter navn vil måske gøre det endnu mere forvirrende. For er det så en CC-rytter eller en "Bot" der kører? Det kunne være rart med en update - ingen tvivl om det - men for mig personligt har det ingen betydning hvad en bot hedder; Det skal blot være TYDELIGT at det er en bot, så jeg ved hvem jeg skal måle mig med, og hvem jeg ikke skal måle mig med. Det kan sagtens lade sig gøre, men for mig at se er der andre og vigtigere opgaver


Agreed, man bør ikke have "fake" names på BOT, det er også noget der er håbløst med YFC. Det ville være meget mer interessant at spilde mot C. Ronaldo etc.
Det man derimod burde have fokus på er at oppdatere mod dagens ryttere. Slik at Alaphilippe, Kwiatkowski, Sagan, Quintana etc er de store, og ikke ryttere fra 2011.


Cortiso Stoian skrev:

Tror heller ikke at engelsk er løsningen her og nu.

Vi har jo allerede et par fra Sverige og Norge med herinde, så kunne være de har kendskab til fora der, hvor de kan være med til at sprede budskabet.

Kunne også være med til at løse skævvridningen i nye rytteres nationalitet, da der er en MEGET stor overvægt af danske ryttere pt..


Nej, det skal planlegging, at gå 100 % ind for det, og høre stæmingen på eksempelvis pcmdaily før man gør et sådan steg, derudover, om man gør det og stæmingen er god for det hele, ville det være et riktig godt steg for siden.
Som en af de få udenfor Norge som du taler om, har jeg måske mer forståelse for interessen fra skandinavien. Personlig, er der for mig lige så svært om det er Engelsk eller Dansk. Det jeg prøver at sige, jeg tror ikke at rekruttere de fra Sverige og Norge er noget mindre work end de internationale om siden skulle være engelsk.

Anyway, udover debatten tænker jeg lige tale om nogle små ting der gør det noget mindre attraktivt for en som ikke er fra Danmark.
- Der er ALT for mange cycklister fra Danmark
- Det er sværere for de som ønsker at bidrage som Manager etc.
- Det er sværere at bidrage med blogs, journalist etc. Jeg skriver enklere på engelsk end at prøve på dansk.

Andet man burde prøve at gøre nemmere:
Stats - Jeg håber ikke man fortsetter på det spor som YFC, at måtte uploade sit skema og sende ind, det er utrolig håbløst, og er noget der kræver noget mer motivation for at tage sig bry med at gøre.
De ældre- Som buchwald siger der er mange, som er mere eller mindre inaktive i deres off peak periode når de er ældre. Det kunne løse sig med kontinental og sådan, men der er et stykke frem hertil, så her må man se på løsninger, i dag er det riktig ringe.
U23 løbene - Urealistiske løb som Sprinters Paradise, burde blivet erstattet med Avenir etc.
AI-holdene - Oppdatert til dagens ryttere, sådan man ikke kæmper med de samme AI fra 2011 sæson efter sæson.

Det er helt sikkert noget mer som jeg ikke kommer på her på kvelden, men der tager fatt i en del utfordringer både med en overgang og de siden har.
Nogle siger jeg har kvalifikationer til at lykkes, Jeg ved at jeg vil lykkes.
 
Max Akseltryk
Må jeg godt lige spørge hvad YFC er?

Hvis jeg googler det, er det Youth For Christ. Det kan ikke passe.
Max Akseltryk

Tidligere temporytter på AEP & QDC - nu journalist på CC-News

Blog - Resultater
 
Thomas Lemieux

Max Akseltryk skrev:

Må jeg godt lige spørge hvad YFC er?

Hvis jeg googler det, er det Youth For Christ. Det kan ikke passe.


Your Football Carrer. En side ála CC, blot med fodbold, hvor simulationen gennemføres i FM.
Sidens storhedstid er nok forbi må vi blank anerkende, og det gav ikke noget at gå over til engelsk. Siden er ikke død i dag, men den er heller ikke særlig aktiv.
Sig Parvis Magna


i.gyazo.com/7d225812f7e7830be873c6ae47424608.png
 
Max Akseltryk
Tak. Nu kan jeg sove uden at tænke "Yltimate Fighting Championship"

Jeg er for ny her til at mene noget interessant, men jeg synes det har sin charme at der ikke er ret mange flere end der er. Ja, det det kunne da være fedt at have et helt felt og ingen "ægte" anno-2011-ryttere, men heller ikke mere end det. Ingen gider være 3. division i den her leg. Eller spille i årevis uden nogensinde at få et ProTour-løb. Vi er måske lidt for få, men vi er ikke international-klasse-10.000-engelsktalende-nye for få. Imo.
Max Akseltryk

Tidligere temporytter på AEP & QDC - nu journalist på CC-News

Blog - Resultater
 
Kristjan Kump
Bare lige for at redegøre for den her med "fake" ryttere, som der skulle være opstået en konsensus om, at jeg har ment.

Jeg mente egentlig, netop som Ilario skriver, at man bør opdatere, så det ikke er Contador der kører på toppen på 20 sæson, men måske Kwiatkowski, Alaphilippe osv., så man får opdateret stille og roligt. Man kan jo godt tilføje talenter til AI'en også, som udvikler sig stille og roligt, så de gode fader ud, mens de unge (Alexis Gougeard fx.) bliver bedre sæson for sæson. Det er ikke dem, det skal handle om, men hvis man tager de største talenter og bringer frem stille og roligt, så bør det ikke være noget problem. Hellere det end at Andy Schleck og Tom Boonen har været på toppen i 25 år.
 
Luka Zaretsky

Kristjan Kump skrev:

Bare lige for at redegøre for den her med "fake" ryttere, som der skulle være opstået en konsensus om, at jeg har ment.

Jeg mente egentlig, netop som Ilario skriver, at man bør opdatere, så det ikke er Contador der kører på toppen på 20 sæson, men måske Kwiatkowski, Alaphilippe osv., så man får opdateret stille og roligt. Man kan jo godt tilføje talenter til AI'en også, som udvikler sig stille og roligt, så de gode fader ud, mens de unge (Alexis Gougeard fx.) bliver bedre sæson for sæson. Det er ikke dem, det skal handle om, men hvis man tager de største talenter og bringer frem stille og roligt, så bør det ikke være noget problem. Hellere det end at Andy Schleck og Tom Boonen har været på toppen i 25 år.

For mig er det bare en lille gimmick, som vil tage mere tid end den gavner. Jeg så hellere at vedkommende bidrog med noget aktivitetsskabende og når man så har en frugtbar side, hvor ansvaret ikke ligger på få skuldre, kan man udvide til mindre vigtige opgaver (For det er det i min optik). For uanset om det er Cancellera, Boonen, Sagan, Yves Lampaert eller hvad de unge hedder nu, så er de stadig bare en bot, som fylder løbet ud. Og på et eller andet tidspunkt, vil man vel løbe ud for talenter, når man kører 3-4 sæsoner på et cykelår?

Jeg er helt enig i, at det kunne være fint med en opdatering, men personligt føler jeg bare, at der er vigtigere ting at fokuserer på, en hvad "bots" de hedder. Men det er nok en personlig præference Wink
oi57.tinypic.com/2ld9axe.jpg
 
Max Akseltryk
Det har også en fordel at vide om man er kommet i udbrud med Gilbert, Voigt, F. Schleck, Di Luca og Cunego i Liege-bastogne-liege, fremfor 5 man ikke ved hvad kan og ikke kan huske om er mennesker eller bots.

Der er slet ikke tale om udvikling og talent-stats. Det er nærmere en enkelt årlig (ca. hver 4. sæson) opdatering fra 2011-databasen til den nyeste real-name-db fra PCMDaily. Rent teknisk kopiere fra nyeste db og tilbage i cc-db og fortsat køre i 2011-versionen, men mod Bora-HansGrohe og Sagan, Bahrain og Nibali i stedet for Tinkoff og BMC. F.eks.

Jeg har ikke pillet ved PCM-databaser længe. Ved ikke om de har fået nye stats, nye kolonner, så man ikke bare kan kopiere en linje i 2017-db og paste ind i cc's db. Det ville godt nok ikke ligne Cyanide...

Det skulle gerne betyde at de der er ved at blive liiiiidt mærkelige (Ballans bjergtrøje for nylig) bliver sorteret fra og så har vi et nyt kuld modstandere indtil pcm 2018 kommer et RL-år senere, hvor Nibali og Contador i mellemtiden er kommet til at virke liiiidt mærkelige at have i feltet.

Problemet her er at jeg ikke aner hvor stor en opgave det er - eller hvordan i har organiseret den nuværende cc-database. Vil det f.eks. smadre samtlige deltagerlister til løb osv? Eller er der tale om en jævnt kedelig time eller 2 med copy/paste én gang om året?
Max Akseltryk

Tidligere temporytter på AEP & QDC - nu journalist på CC-News

Blog - Resultater
 
Francois von Buchwald
Et af problemerne ved at opdatere deres stats er, at man vil se dem vinde de store løb. Personlig synes jeg, at det er sjovere med 10 CC ryttere i top-10 i alle løb end, hvis Froome vandt Tour de France. Dette så man jo i starten af CC, at de ryttere kunne vinde.

De rigtige ryttere er bare fyld, og hvis de bliver lige så gode som alle os andre, så vil de fylde for meget efter min mening. Jeg tror også, at de vil mindske aktivitet, da man ikke vil i lige så høj grad kommenterer, hvis de vinder. Så får mig er det lige meget, hvor det er sjovere at køre mod en 40-årig Boonen end at køre både mod Pind, Wolf, Lund, de Vaan m.fl. samt Kristoff, Degelkolb og Sagan i topform.
Professionelle sejre: 52
Ungdomssejre: 2
Speciale: Brosten
Største meritter: E3 Prijs Vlaanderen, Omloop Het Nieuwsblad, Dwars Door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, Flandern Rundt, Paris-Roubaix
 
Max Akseltryk

Francois von Buchwald skrev:

Et af problemerne ved at opdatere deres stats er, at man vil se dem vinde de store løb. Personlig synes jeg, at det er sjovere med 10 CC ryttere i top-10 i alle løb end, hvis Froome vandt Tour de France. Dette så man jo i starten af CC, at de ryttere kunne vinde.

De rigtige ryttere er bare fyld, og hvis de bliver lige så gode som alle os andre, så vil de fylde for meget efter min mening. Jeg tror også, at de vil mindske aktivitet, da man ikke vil i lige så høj grad kommenterer, hvis de vinder. Så får mig er det lige meget, hvor det er sjovere at køre mod en 40-årig Boonen end at køre både mod Pind, Wolf, Lund, de Vaan m.fl. samt Kristoff, Degelkolb og Sagan i topform.


Men udvikling findes ikke, så Boonen er ikke 40, han bliver ved med at være anno-2011-Boonen, så forskellen er der ikke.
Jeg skal ikke kunne sige om CC har gjort dem dårligere, men det er også rimelig nemt. Man kan f.eks. sortere alle efter bjerg og sænke alle over 75 (som ikke er CC-ryttere) derefter enkeltstart osv. Så er de der, men vinder ikke (ret meget).

Jeg er enig med Zaretsky i at det er en lille ting i det store hele og måske et "forkert" sted at lægge tiden. Men det tager ikke 5 minutter at gøre alle stjerner jævnt middelmådige.

Jeg vil gerne tilbyde min tid, men 1: er det ikke snyd hvis jeg kan se databasen som aktiv rytter? og 2: der er garanteret en arbejdsgang, 100 uskrevne regler etc. som der er helt styr på blandt folk med adgang til databasen. Den er jo hellig! Wink

Jeg er som sagt lidt rusten i editor-land, men hvis det her blot er edit af Dyn_cyclist, Dyn_team, lidt Dyn_teamstatus, så er det nemt overstået. Jeg forestiller mig at det allerede er sådan at vi cc-ryttere har ID i rækkefølge og team-id 1,2,3 etc. og at det altså vil være supernemt at koge hele databasen ned til én hvor der kune er CC-hold og deres ryttere. Simpelthen slette alle andre.

Herfra tilføjer man så et (nyt - kopieret fra nyeste PCM med rigtige navne) hold ad gangen med tilhørende hold-info, trøjer, logo og status (Forced eller asking i Team Status) indtil der er de der ca 18 pro-tour-hold og en måske 5-10 andre wildcard-hold. Så kan man nærstudere de nye og måske pille lidt skills af de bedste.

That's it. Eller, det tror jeg det er. Her er det jeg er i tvivl om der er andre ting der går i kuk, f.eks. startlister. Og så vil vi have 4 sæsoner, måske endda 8-12-stykker, inden det er tid til at slette alle ikke-CC og indsætte nogle nye hold og deres ryttere.

Man kunne også gå ind i den nuværende og sortere efter alder og slette de ældste ikke-cc-ryttere. Dem der helt sikkert er stoppet siden 2011.

Nå, jeg snakker. Men hvis jeg ellers ikke overser et eller andet der vil crashe spillet fordi id et-eller-andet peger på 0, så er det altså ikke verdens største opgave. Og når jeg siger det, skal jeg også gerne melde mig til den. Men... og så går vi i ring!
Max Akseltryk

Tidligere temporytter på AEP & QDC - nu journalist på CC-News

Blog - Resultater
 
Ilario Allegro
François. Her er jeg enig. De nye skal ikke være bedre end de gamle er i dag Smile.
Derudover er der en forbedring, men de store punkter ligger dog i de andre jeg har kommet med.

Max, jeg er ikke enig i at det ikke kunne være interessant at køre rundt i kontinental. Om kontinental havde bestått af ægte ryttere, og løb som man kunne vinde, havde det været fedt. Derudover ville man om man ville uden tvivl kunne køre for i PT rundt sitt peak. Men om man ikke har satt sine stats godt nok, så kunne der måske for enkelte være interessant at køre kontinental og vinde løb her og ikke være hjelper i PT.
Ellers er der og noget der heder wildcards som gør at kontinentalhold ville kunne fået køre med i nogle PT løb. Som 37 årig ville jeg personlig synes det var sjovere at køre i kontinental og prøve vinde noget end at køre uden særlig mening de sidste år og nærmest være inaktiv til jeg blev 40-årig.
Nogle siger jeg har kvalifikationer til at lykkes, Jeg ved at jeg vil lykkes.
 
Luka Zaretsky

Max Akseltryk skrev:

Francois von Buchwald skrev:

Et af problemerne ved at opdatere deres stats er, at man vil se dem vinde de store løb. Personlig synes jeg, at det er sjovere med 10 CC ryttere i top-10 i alle løb end, hvis Froome vandt Tour de France. Dette så man jo i starten af CC, at de ryttere kunne vinde.

De rigtige ryttere er bare fyld, og hvis de bliver lige så gode som alle os andre, så vil de fylde for meget efter min mening. Jeg tror også, at de vil mindske aktivitet, da man ikke vil i lige så høj grad kommenterer, hvis de vinder. Så får mig er det lige meget, hvor det er sjovere at køre mod en 40-årig Boonen end at køre både mod Pind, Wolf, Lund, de Vaan m.fl. samt Kristoff, Degelkolb og Sagan i topform.


Men udvikling findes ikke, så Boonen er ikke 40, han bliver ved med at være anno-2011-Boonen, så forskellen er der ikke.
Jeg skal ikke kunne sige om CC har gjort dem dårligere, men det er også rimelig nemt. Man kan f.eks. sortere alle efter bjerg og sænke alle over 75 (som ikke er CC-ryttere) derefter enkeltstart osv. Så er de der, men vinder ikke (ret meget).

Jeg er enig med Zaretsky i at det er en lille ting i det store hele og måske et "forkert" sted at lægge tiden. Men det tager ikke 5 minutter at gøre alle stjerner jævnt middelmådige.

Jeg vil gerne tilbyde min tid, men 1: er det ikke snyd hvis jeg kan se databasen som aktiv rytter? og 2: der er garanteret en arbejdsgang, 100 uskrevne regler etc. som der er helt styr på blandt folk med adgang til databasen. Den er jo hellig! Wink

Jeg er som sagt lidt rusten i editor-land, men hvis det her blot er edit af Dyn_cyclist, Dyn_team, lidt Dyn_teamstatus, så er det nemt overstået. Jeg forestiller mig at det allerede er sådan at vi cc-ryttere har ID i rækkefølge og team-id 1,2,3 etc. og at det altså vil være supernemt at koge hele databasen ned til én hvor der kune er CC-hold og deres ryttere. Simpelthen slette alle andre.

Herfra tilføjer man så et (nyt - kopieret fra nyeste PCM med rigtige navne) hold ad gangen med tilhørende hold-info, trøjer, logo og status (Forced eller asking i Team Status) indtil der er de der ca 18 pro-tour-hold og en måske 5-10 andre wildcard-hold. Så kan man nærstudere de nye og måske pille lidt skills af de bedste.

That's it. Eller, det tror jeg det er. Her er det jeg er i tvivl om der er andre ting der går i kuk, f.eks. startlister. Og så vil vi have 4 sæsoner, måske endda 8-12-stykker, inden det er tid til at slette alle ikke-CC og indsætte nogle nye hold og deres ryttere.

Man kunne også gå ind i den nuværende og sortere efter alder og slette de ældste ikke-cc-ryttere. Dem der helt sikkert er stoppet siden 2011.

Nå, jeg snakker. Men hvis jeg ellers ikke overser et eller andet der vil crashe spillet fordi id et-eller-andet peger på 0, så er det altså ikke verdens største opgave. Og når jeg siger det, skal jeg også gerne melde mig til den. Men... og så går vi i ring!

Du kan sagtens lave DB'en uden at få CC-rytterne, hvis du bruger excel-editor, så er det "blot" copy-paste at sætte CC-Rytterne ind. Det nemmeste i forhold til startlister, vil være at lave ændringerne 1:1.. Dvs. skifte Boonen ud med en ligeså god brostensrytter, men beholde hans Unikke ID. Og så derefter skrue hans stats ned til noget aftalt med crewet. Og så gøre det samme for resten af holdene/rytterne. Hvis du ændrer rytterens/holdets unikke ID, ødelægger du samtlige startlister.

En Startliste vil se ud som følger (X som Rytter ID, Y som navn):
<Cyclist id="XXX" /><!--YYY-->
Navnet har som udgangspunkt ingen betydning, udover det selvfølgelig gør hele skidtet mere overskueligt. Så hvis man beholder ID'en vil det som udgangspunkt ikke crashe, og man behøver derfor ikke ændre i startlisten, andet end CC-holdene som man gør nu. (Men nu er det jo PCM, så man ved aldrig).. Men nu er hverken Bots-ryttere eller CC-ryttere fordelt i et system hvad angår ID, så det der tager længst tid, er nok at finde dem i databasen Pfft
oi57.tinypic.com/2ld9axe.jpg
 
Francois von Buchwald
Så er der ikke noget problem, hvis man ikke gør, så Froome, Sagan og Cavendish etc. topper, som der blev antydet fra andre. Jeg er heller ikke modstander af at opdatere databasen så længe, at det ikke går udover brugernes vinderchancer.
Professionelle sejre: 52
Ungdomssejre: 2
Speciale: Brosten
Største meritter: E3 Prijs Vlaanderen, Omloop Het Nieuwsblad, Dwars Door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, Flandern Rundt, Paris-Roubaix
 
Max Akseltryk

Ilario Allegro skrev:

François. Her er jeg enig. De nye skal ikke være bedre end de gamle er i dag Smile.
Derudover er der en forbedring, men de store punkter ligger dog i de andre jeg har kommet med.

Max, jeg er ikke enig i at det ikke kunne være interessant at køre rundt i kontinental. Om kontinental havde bestått af ægte ryttere, og løb som man kunne vinde, havde det været fedt. Derudover ville man om man ville uden tvivl kunne køre for i PT rundt sitt peak. Men om man ikke har satt sine stats godt nok, så kunne der måske for enkelte være interessant at køre kontinental og vinde løb her og ikke være hjelper i PT.
Ellers er der og noget der heder wildcards som gør at kontinentalhold ville kunne fået køre med i nogle PT løb. Som 37 årig ville jeg personlig synes det var sjovere at køre i kontinental og prøve vinde noget end at køre uden særlig mening de sidste år og nærmest være inaktiv til jeg blev 40-årig.


Du har ret. Min fantasi rakte ikke så langt. Men optimalt set var vi vel 100 mand mere, måske 200. Ikke boomin' succes med flere 1000. Imho.
Max Akseltryk

Tidligere temporytter på AEP & QDC - nu journalist på CC-News

Blog - Resultater
 
Max Akseltryk


Du kan sagtens lave DB'en uden at få CC-rytterne, hvis du bruger excel-editor, så er det "blot" copy-paste at sætte CC-Rytterne ind. Det nemmeste i forhold til startlister, vil være at lave ændringerne 1:1.. Dvs. skifte Boonen ud med en ligeså god brostensrytter, men beholde hans Unikke ID. Og så derefter skrue hans stats ned til noget aftalt med crewet. Og så gøre det samme for resten af holdene/rytterne. Hvis du ændrer rytterens/holdets unikke ID, ødelægger du samtlige startlister.


Det var det jeg frygtede. 1:1-ændringer tager en evighed. Men det kunne måske være en idé at lave nogle enkelte ændringer og bytte en gammel for en ung. Ud med Purito og ind med Zakarin, f.eks. (samme id, samme hold, samme type løCool
Max Akseltryk

Tidligere temporytter på AEP & QDC - nu journalist på CC-News

Blog - Resultater
 
Kristjan Kump

Luka Zaretsky skrev:

Kristjan Kump skrev:

Bare lige for at redegøre for den her med "fake" ryttere, som der skulle være opstået en konsensus om, at jeg har ment.

Jeg mente egentlig, netop som Ilario skriver, at man bør opdatere, så det ikke er Contador der kører på toppen på 20 sæson, men måske Kwiatkowski, Alaphilippe osv., så man får opdateret stille og roligt. Man kan jo godt tilføje talenter til AI'en også, som udvikler sig stille og roligt, så de gode fader ud, mens de unge (Alexis Gougeard fx.) bliver bedre sæson for sæson. Det er ikke dem, det skal handle om, men hvis man tager de største talenter og bringer frem stille og roligt, så bør det ikke være noget problem. Hellere det end at Andy Schleck og Tom Boonen har været på toppen i 25 år.

For mig er det bare en lille gimmick, som vil tage mere tid end den gavner. Jeg så hellere at vedkommende bidrog med noget aktivitetsskabende og når man så har en frugtbar side, hvor ansvaret ikke ligger på få skuldre, kan man udvide til mindre vigtige opgaver (For det er det i min optik). For uanset om det er Cancellera, Boonen, Sagan, Yves Lampaert eller hvad de unge hedder nu, så er de stadig bare en bot, som fylder løbet ud. Og på et eller andet tidspunkt, vil man vel løbe ud for talenter, når man kører 3-4 sæsoner på et cykelår?

Jeg er helt enig i, at det kunne være fint med en opdatering, men personligt føler jeg bare, at der er vigtigere ting at fokuserer på, en hvad "bots" de hedder. Men det er nok en personlig præference Wink


Der går dælme mange år førend man løber tør for talenter. Hvis man tager udgangspunkt i at de store talenter og stjerner kan køre i 15 sæsoner eller lign., så tager det 4 år eller mere før de skal udfases igen, og i den periode er der kommet nye til. På et eller andet tidspunkt så når vi selvfølgelig en endestation, men hvis målet er at vi skal kunne fylde ud med flere brugere, så må målet vel være at det kan lade sig gøre indenfor 12-15 år, ellers er målsætningen jo ubrugelig.
 
Kristjan Kump

Francois von Buchwald skrev:

Et af problemerne ved at opdatere deres stats er, at man vil se dem vinde de store løb. Personlig synes jeg, at det er sjovere med 10 CC ryttere i top-10 i alle løb end, hvis Froome vandt Tour de France. Dette så man jo i starten af CC, at de ryttere kunne vinde.

De rigtige ryttere er bare fyld, og hvis de bliver lige så gode som alle os andre, så vil de fylde for meget efter min mening. Jeg tror også, at de vil mindske aktivitet, da man ikke vil i lige så høj grad kommenterer, hvis de vinder. Så får mig er det lige meget, hvor det er sjovere at køre mod en 40-årig Boonen end at køre både mod Pind, Wolf, Lund, de Vaan m.fl. samt Kristoff, Degelkolb og Sagan i topform.


Men hvem siger at de skal være lige så gode?

Du kan jo bare give alle rigtige ryttere -3 i alle stats, så vinder de næppe ret meget. I hvert fald ikke i forhold til de stats vi selv render rundt med når vi peaker.

At opdatere en database, eller ændre Contadors navn til Chris Froome er, undskyld mig, en opgave som jeg kan løse på meget kort tid. Og jeg tilbyder gerne at gøre det, hvis det er det.
 
Kristjan Kump

Ilario Allegro skrev:

François. Her er jeg enig. De nye skal ikke være bedre end de gamle er i dag Smile.
Derudover er der en forbedring, men de store punkter ligger dog i de andre jeg har kommet med.

Max, jeg er ikke enig i at det ikke kunne være interessant at køre rundt i kontinental. Om kontinental havde bestått af ægte ryttere, og løb som man kunne vinde, havde det været fedt. Derudover ville man om man ville uden tvivl kunne køre for i PT rundt sitt peak. Men om man ikke har satt sine stats godt nok, så kunne der måske for enkelte være interessant at køre kontinental og vinde løb her og ikke være hjelper i PT.
Ellers er der og noget der heder wildcards som gør at kontinentalhold ville kunne fået køre med i nogle PT løb. Som 37 årig ville jeg personlig synes det var sjovere at køre i kontinental og prøve vinde noget end at køre uden særlig mening de sidste år og nærmest være inaktiv til jeg blev 40-årig.


Jeg ville personligt elske en Kontinental Tour. Hvis jeg skal være helt ærlig, så starter jeg nedefra når jeg åbner et løb. Jeg tjekker om jeg deltager ved at se hvor jeg er placeret på U25 listen. Ender jeg ikke i top 5 i U25, så gider jeg ikke tjekke resultatlisten og slet ikke læse rapporten. Det handler selvfølgelig også om, at den går til sidste indlæg i stedet for første, hvilket er hovedrystende dumt, når man gerne vil have folk til at læse rapporterne. Jeg skal først scrolle mig forbi resultaterne for at komme til historien. Så der ender jeg MEGET sjældent.

Ved at køre i Kontinental kan man også få oplevelsen af, at man rent faktisk arbejder sig op. Man ender måske med at dominere den kontinentale række når man er 26 år, og føler sig klar til at rykke op i Pro Tour'en, hvor man så har et år eller to, hvor man er middelmådig, indtil man begynder at dominere der. Når man så igen falder i niveau kan man vælge at blive og kæmpe med om top 10 placeringer, eller man kan søge ned og vinde løb på Kontinental niveau.

Havde muligheden været der var jeg med 100% sikkerhed startet i den kontinentale række, for at "arbejde mig op" og få at få nogle resultater på CV'et. Lige nu er der lige så stor en chance for at jeg ender i top 10 i Paris-Roubaix, som jeg gør i et af de små brostensløb - Og sådan ville det jo ikke være i virkeligheden.
 
Ilario Allegro
Jeg har det på samme måde Kump, og du preciserer hvad der ville gøre det meget nemmere at være U-25 og +35. Som der er nå er der ikke et godt antall ryttere til at have kontinental, så hvad er mulighederne?

1) Gå over til engelsk om der er potensiale for en god del nye spildere
2) Køre som man har gort og håbe på et pludselig mirakel?
3) Gøre det sådan at i den sæson man bliver 35, kan man opprette en anden rytter. Sådan at man kører 5 sæsoner med to ryttere. Det vil gøre at det bliver ret mer interessant at forblive aktiv, og det gør at det bliver fler der holder på til 40 og flere ryttere i feltet, og måske det gør at det bliver ryttere nok.

Med kontinental og 2 ryttere når man kører 35 +, da havde interessen været der hele tiden fra min side, og ikke bare de 10 sæsoner i midten (25-35) som jeg føler på nu, og der er det nok mange med mig.
Nogle siger jeg har kvalifikationer til at lykkes, Jeg ved at jeg vil lykkes.
 
Spring til debat: